VIP WEDDINGS: 5 COUPLES WHO HAVE CHOSEN ITALY

It is know that Italy is the favorite destination for VIP and not only, for their most important day: the wedding.
The reason why is not hard to imagine, Italy is the country of breathtaking landscapes, beautiful cities and characteristic small villages with places that inspired artists from over the word and in addition became so famous in the international fore its great food.
Here is a list of people that chose Italy to pronounce on them.

85370b77-de0d-49f3-b83f-93abcf7fd1f5

(Photo by: www.vogue.it)

George Clooney and his beautiful wife Amal Alamuddin have chosen Venice and concluded their wedding with a classic italian requests: spaghetti oil and chilli.
George Clooney is by far attached to Italy where he spends most of his holidays.

TIME/CNN/PEOPLE/FORTUNE Pre-Dinner Cocktail Reception

(Photo by: www.huffingtonpost.com)

Another couple that could not resist to the glamour of Italy is Jhon Legende and Christine Teigen which celebrated their wedding on the lake of Como.
It was a romantic and elegant wedding, they chose this magic place because it is here where they fell in love.

kim-kardashian0kanye-west-north-west-vogue-2

(Photo by: www.vogue.com)

Kanye West and Kim Kardasian celebrated their wedding in Florence,the largest city in Tuscany, renowned all over the world for its history and its fascination. Icon beauty Kim Kardashan chose Andrea Boccelli to sing his famous song (con te partiro) as Wedding March “

maxresdefault

(Photo by: www.huffingtonpost.com)

Two other Hollywood stars who have not been able to give up celebrating their wedding in Italy are Justin Timberlake and Jessica Biel who opted for Puglia for their biggest day after having spent a great holiday.

people-cruise

 (Photo by: www.nydailynews.com)

In 2006 Tom Cruise and Katie Holmesto chose a wedding strictly made in Italy a few Kilometers from the capital.
It was a elegant and sophisticated wedding coupled with an excellent wine list and italian menu.

Anyone who visits Italy will experience perfumes, landscape, history and discover how to be romantic getting married in this beautiful Country.

Ormai è risaputo che l’Italia è la meta preferita, dai VIP e non solo, per il loro giorno più importante: il matrimonio.
Il perché non è difficile da immaginare, l’Italia è il paese dei paesaggi mozzafiato, delle bellissime città e dei piccoli borghi con luoghi che hanno ispirato artisti di tutto il mondo ed a renderla così celebre è complice anche l’ottimo cibo che offre la Macchia Mediterranea.
Ecco un elenco di personaggi famosi che hanno scelto il Bel Paese per pronunciare il loro SI’.

george-amal-1024

(Photo by: www.latimes.com)

George Clooney e la sua bellissima moglie Amal Alamuddin che hanno scelto Venezia ed hanno concluso le loro nozze con la più classica delle richieste italiane: spaghetti aglio, olio e peperoncino.
Lui è da tempo affezionato all’Italia dove trascorre gran parte delle sue vacanze.

John-Legend-ftr

(Photo by: www.parade.com)

Altra coppia che non ha resistito al fascino del Bel Paese è formata da Jhon Legend e Christine Teigen che hanno celebrato il loro matrimonio da favola sul lago di Como.
Il loro è stato un matrimonio romantico ed elegante all’italiana ed hanno scelto questo magico posto perché è proprio qui che si sono innamorati.

Kim-Kardashian-and-Kanye-West-wedding

(Photo by: www.mirror.co.uk)

Kenye West e Kim Kardashian hanno celebrto le loro nozze a Firenze, città della Toscana, celebre in tutto il mondo per la sua storia ed il suo fascino.
L’icona di bellezza Kim Kardashian ha scelto il tenore Andrea Boccell,i per la sua marcia nuziale, che ha intonato la sua canzone “Con Te Partirò”.

"American Woman: Fashioning A National Identity" Met Gala - Arrivals

 (Photo by: www.youtube.com)

Altre due star di Hollywood che non hanno saputo rinunciare a celebrare le loro nozze in Italia sono Justin Timberlake e Jessica Biel che hanno optato per la Puglia per il loro giorno più importante dopo averci trascorso una bellissim vacanza.

2012 Vanity Fair Oscar Party

(Photo by: www.huffingtonpost.com)

Nel 2006 a scegliere un matrimonio rigorosamente Made in Italy sono stati Tom Cruise e Katie Holmes a pochi chilometri di distanza dalla captale.

È stato un matrimonio elegante e sofisticato accompagnato da un ottimo vino e menu italiano.

Chiunque visiterà l’Italia potrà assaporarne i profumi, i paesaggi, la sua storia e scoprire quanto possa essere romantico dire il proprio SI’ nel Bel Paese.

 

THANK YOU

I Do In Italy

// Show/Hide share links if ( $ti_option['single_social'] == 1 ) { ?>